FANDOM

The Knight

The Knight – główny bohater gry Hollow Knight. Jego misją jest uwolnienie Hallownest od targającej nim infekcji.

Historia Edytuj

W trakcie wydarzeń z gry Hollow Knight, Rycerz powrócił do już upadłego królestwa, zamierzając położyć kres infekcji. W trakcie wydarzeń z gry Rycerz spotyka wielu sprzymierzeńców i wrogów, przemierzając rozmaite krainy składające się na Hallownest. Jego podróż, oraz jej finał, są zależne od gracza, który może dążyć do jednego z pięciu zakończeń.

Charakterystyka Edytuj

Rycerz jest cichym protagonistą, który nie ma własnego głosu ani nie wydaje się wyrażać emocji.

Rycerz jest istotą o czarnej skórze. Nosi na sobie szary płaszcz i białą maskę z krótkimi, zadartymi w górę rogami, oraz dwoma otworami na oczy. Na plecach nosi swój Nail.

Na samym początku gry Rycerz posiada niewiele umiejętności. Uzbrojony jest jedynie w stary Nail, a także możliwość leczenia się za pomocą Soula. Wraz z postępem rozgrywki zdobywa nowe umiejętności i przedmioty.

Zdrowie Edytuj

HP mask

Zdrowie Rycerza reprezentowane jest przez Maski, ukazane w lewym górnym rogu ekranu. Rycerz rozpoczyna grę z pięcioma maskami i może zdobywać nowe. Po zebraniu 4 odłamków, do zdrowia Rycerza zostanie dodana nowa maska. Postać może posiadać ich maksymalnie 9. Rycerz traci zdrowie otrzymując obrażenia od przeciwników, lub przeszkód terenowych. Odzyskuje je siadając na ławce, albo wykorzystując Focus. Gdy Rycerz posiada tylko jedną maskę, zaczyna się garbić, jakby ciężko dysząc. Z jego ciała ulatują również czarne cząsteczki.

Lifeblood mask

Maski Lifeblood są jednorazowymi maskami, które Rycerz może pozyskać z Lifeseed, albo od noszenia konkretnych Charmów. Po otrzymaniu uderzenia maski te znikają i nie można ich zregenerować Focusem. Maski pozyskane z Lifeseed znikają również podczas siadania na ławce, natomiast te pochodzące z Charmów są przywracane.

Soul Edytuj

Soul Meter

Soul reprezentowany jest przez okrągłą maskę, na lewo od wskaźnika zdrowia. Soul jest białą energią, która wykorzystywana jest do rzucania zaklęć, oraz leczenia się za pomocą Focusu. Uderzenie przeciwników Nailem jest główną metodą pozyskiwania Soula. Możliwe jest również pozyskanie tej energii z niektórych elementów otoczenia, albo za pomoca innych broni. Zbieranie odłamków naczynia zwiększa maksymalną pojemność Soula o 33%.

Ekwipunek i Ulepszenia
Edytuj

Nail Edytuj

Charmy Edytuj

Nail 1 Old Nail
Charms prompt
Główna broń Rycerza, która może wymierzać uderzenia w każdym kierunku: prawo, lewo, oraz w górę. Uderzenia pod siebie są możliwe podczas odbijania się od kolców, przeciwników, albo innych obiektów. Dzięki temu Nail może służyć nie tylko do walki, ale również pokonywania trudnego terenu. Na samym początku Nail jest stary, ale może zostać ulepszony przez kowala, dzięki czemu zadaje większe obrażenia. Rycerz może także nauczyć się Nail Arts od Nailmasterów, aby wykonywać bardziej zabójcze ataki. Specjalne przedmioty, które można znaleźć lub kupić w całym Hallownest. Charmy mogą być założone podczas siedzenia na ławce. Nadają Rycerzowi wiele nowych umiejętności, które mogą okazać się przydatne. Rycerz może nosić określoną ilość Charmów, a przekroczenie ich limitu wiąże się z otrzymywaniem większych obrażeń. Niektóre Charmy łącza swoje efekty.

Zaklęcia Edytuj

Umiejętności Edytuj

Vengeful Spirit
Skill Mantis Claw
Zaklęcia otrzymywane od szamanów. Są to pojedyncze ataki zadające duże obrażenia. Wykorzystują Duszę. Każde zaklęcie może być ulepszone do silniejszej wersji, poprzez znajdywanie sekretnych pomieszczeń. Narzędzia i umiejętności, które można znaleźć w Hallownest. Pozwalają Rycerzowi na bardziej efektywne podróżowanie po terenie, a także mogą okazać się przydatne w walce, przy unikaniu ataków wroga.

Ciekawostki Edytuj

  • Projekt Rycerza pochodzi z pierwszej gry Team Cherry, Hungry Knight.
    • Mister Mushroom nawiązuje do gry Hungry Knight w swoim dialogu z rycerzem ...It's nice that you were able to help your friend. So you're not hungry any more?.
  • Jedna z kart Steam określa rycerza mianem Hollow Knight. Prawdopodobnie dlatego, aby nie ujawniać jeszcze tożsamości prawdziwego Hollow Knighta.
  • Rycerz wydaje się nie być jedynym, który ocalał z czystki swojej rasy. Podobni do niego Vessele pojawiają się na arenie Hornet w Greenpath, a także w jaskini Noska w Deepnest.